Sobre mi

El meu nom és Natalya, vaig néixer a Barcelona i des de petita m’encanten i connecto molt amb els infants. M’agrada que puguin desenvolupar-se i moure’s en llibertat, sent ells mateixos, jugant espontàniament i poder viure el seu entusiasme, emoció i satisfacció quan aprenen per si mateixos. D’adolescent feia de cangur i ja, de més gran, vaig decidir estudiar la Diplomatura d’Educació Social que em va enriquir molt, en tots els sentits. També em va proporcionar experiència en diversos àmbits d’aquesta, entre ells la infància, havent tingut l’oportunitat de treballar bastants anys a l’àmbit del lleure (casals infantils, ludoteques, esplais …) i a l’àmbit de l’educació no formal (centres oberts, Centres de Menors d’Acció Educativa (CRAE), centres d’acollida …).

Una altra etapa de la meva vida va transcórrer a Escòcia, on vaig passar 6 anys en els quals vaig treballar en diverses escoles bressol com a suport de l’educadora principal, moltes d’elles basades en Montessori i on fomentaven l’autonomia dels infants i el joc lliure. També vaig col·laborar en un after school club, on realitzava activitats extraescolars per als més menuts. Va ser en aquest preciós país on vaig conèixer la professió de Childminder, totalment desconeguda per a mi. Em va semblar que aquesta figura que acompanyava i tenia cura, d’una manera amorosa, personalitzada, respectuosa i fomentava l’autonomia de l’infant, a la seva propia llar, era ho més idoni per als primers anys de vida, que científicament està comprovat que tan important és que siguin cuidats i respectats d’una forma present, càlida, propera i disponible, cuidant les seves necessitats i acompanyant les seves emocions, perquè en un futur l’infant esdevingui una persona integra en tots els sentits. Tot això em ressonava molt al que havia après i  viscut treballant com Educadora Social i s’aproximava molt als seus fonaments, basats també en l’autonomia i l’educació emocional de les persones, i sobretot, trobava que s’apropava molt a les pedagogies de Paulo Freire que tan em van fascinar.

Un cop vaig tornar a Catalunya, vaig assabentar-me que recentment s’havia creat l’Associació Llars de Criança. Vaig tenir l’oportunitat de realitzar una formació d’Atenció a la petita infància des de la llar que oferia la Fundació Pere Tarrés i on aprofundeixo en pedagogies com Waldorf, Montessori i descobreixo a Emmi Pikler, entre d’altres metodologies. Vaig compartir formació amb l’Ana Claudia, amb la qual vam encetar un projecte de Mare de Dia a casa seva, que va rebre el nom de La Casa de Ana, situat a la Dreta de l’Eixample de Barcelona.

Més endavant i volent formar part de Llars de Criança, vaig realitzar la seva formació de Mares i Pares de Dia, per tal d’ampliar coneixement i on vaig tenir el gran plaer de formar-me amb grans sàvies de l’educació respectuosa com ara, l’Elisenda Pascual, Carlota Ninyacolorita, Elisabel García, Sonia Kliass, Magda Solera, entre d’altres, a més de conèixer la experiència de les Mares de Dia en actiu que ens van explicar com era el dia a dia a una llar de criança. Així, conceptes com Pedagogia Sistèmica, Joc lliure, Auto-regulació, Canviar la Mirada, els 4 Temperaments, Comunicació No Violenta, Moviment lliure, els Septennis,  Període de Familiarització (Adaptació), Ambient Preparat,  Joc heurístic, Acompanyament no directiu, Educació Creadora, Aprenentatge Interdisciplinar entre d’altres,  tenien tot el sentit i eren cada cop més interioritzats i aplicats en el dia a dia amb els infants.

Poso èmfasi en la Formació Continuada, així que em segueixo formant dins del marc de l’Educació Viva realitzant el Curs d’Introducció a l’Educació Viva impartit pel CRAEV. Així, cada any inverteixo en seguir formant-me aprenent i alimentant la meva ànima amb el coneixement que els altres m’aporten, intentant seguir creixent i sempre mantenint-me desperta en aquest camí de descobriments que és la vida. El tenir el privilegi d’observar i acompanyar a l’infant en el seu dia a dia és un regal meravellós.

La meva filosofia està en l’acompanyament respectuós de l’infant, en la importància dels primers anys de l’ésser humà i en què els infants porten dins de si mateixos totes les capacitats que necessiten per desenvolupar la seva vida de forma plena. Són petits éssers de llum, són Petites Espurnes

img_20190711_173122_386